Minőségbiztosítási Rendszer
Minőségbiztosítási rendszer az alapellátásban
„Jó minőségű az egészségügyi szolgáltatás, ha azt nyújtja az embereknek, amire szükségük van, egyúttal azt is, amit akarnak, és mindezt lehetőleg a legalacsonyabb költségek mellett”

jogi háttér
Minőségbiztosítási rendszer működtetése
Minőségbiztosítási rendszert minden egészségügyi szolgáltatónak törvény előírta kötelezettsége működtetni.
Ezt írja elő az egészségügyi törvény (1997. évi CLIV.) 121. §-a, melyet az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. ESzCsM rendelet 2012. július 1-től hatályos módosítása megerősít.
A minőségbiztosítási dokumentációk a szabványoknak megfelelően készülnek el és a kötelező elemeket tartalmazva kerülnek átadásra.
kötelező elemek
A dokumentumok meghatározott kötelező elemei

ISO alapú Szabványok
Mit tartalmaz a minőségbiztosítási rendszer?
A Minőségbiztosítási rendszer tartalmazza az ISO alapú Szabványok (esetünkben: MSZ EN ISO 9001:2015 Minőségirányítási rendszerek. Követelmények) valamelyikét, illetve a szervezet tevékenységének sajátosságára tekintettel a kiegészítéseket (esetünkben:
Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok – (MEES Kézikönyv). Ezzel komplett módon szabályozza a szolgáltató általános (vezetési feladatok) és egészségügyi-speciális (betegellátási folyamatok) tevékenységeit.
A Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok, jelenleg hatályos MEES 2.0. változata, az egészségügyi szolgáltatások minőségének értékelésére szolgáló, egészségügy specifikus követelmények gyűjteménye, ami egyaránt alkalmazható az alap-, járó-, vagy a fekvőbeteg ellátásban.
A standard gyűjtemény kiemelt jelentőséget tulajdonít a megfelelő egészségügyi ellátásnak, a betegbiztonságnak és az egészségnevelésnek, általa azonos szempontok szerint összehasonlíthatóak az ellátási folyamatok és tevékenységek.
A minőségbiztosítás feladata